العاصمة

مصممة الاكسسوارات دعاء ذكي تسعي ان تكون الافضل على الاطلاق

0
كتب “كريم فتحي”
دعاء ذكي مصممة الاكسسوار التي بدات هاويه ثم حلقت في سماء الاحتراف
دعاء كانت بدايتها بعدة محاولات لتنفيذ بعض القطع من الاكسسوار مع وضع بعضا من لمساتها الخاصه الي ان وصلت لدرجة من الاتقان اوصلتها انها اصبحت في فتره قصيره من الاسماء المميزه في عالم التصميم بلمساتها الخاصه وذوقها المختلف واحساسها العالي اصبحت كل قطعه تخرج من تحت يديها تحمل جزءا من روحها الجميله التي تنعكس علي تصميماتها.
واضافت “دعاء ذكي” انه تم تصدير منتجاتها الي  دول عربية واجنية ومنها  
(اليبان_ امريكا_ البحرين ………………….. 
اكسسوارات دعاء تخاطب جميع الفئات العمريه كما انها تتميز بالرقي والبهجه في نفس الوقت دعاء التي عشقت العقيق والمرجان واللولي والفضه والنحاس احترفت تطويع الخامات لصالح التصميم لتخرج بقطعه مبهجه راقيه انيقه.
وتقدم  “دعاء زكي” مصممة الإكسسوارات، مجموعة من أحدث تصميماتها للعقد الإكسسوار في 2018؛ حيث استخدمت خامات مختلفة ما بين النحاس والأحجار الكريمة واللولى.  
وبعد ما قدمنا اليها بعض الاسئلة .
متى كانت اللحظة التي اكتشفت فيها حبّك لعالم الاكسسوارات ؟
كل واحدة بتحب الاكسسوارات لانها بتعتبر من مكملات الأناقة ومفيش واحدة مش بتلبس اكسسوار ، قلت اجرب ده بيتعمل ازاى ولما لقيت تشجيع استمريت لحد ما وصلت للنجاح ده الحمد لله .
اي هيا اكتر المشاكل والصعوبات اللى قبلتك فى مجالك ؟
بعض المواد الخام مبتكونش متوفرة ف الأسواق بصفة مستمرة وده بيتعارض مع طلب العميلة .
 
 
واضافت 

بحب شغلي جدا وبحس بمتعة ونا بتفنن في شغلي ولما بتخرج من ايدي قطعة فنية جديدة ليها رؤية وفكرة جديدة غير المتداول في السوق ، بحب النجاح جدا ، النجاح ملوش اخر ، دايما بطبق مقولة اتعب عافر هتوصل لحلمك .

اكتشاف المزيد من بوابة العاصمة

اشترك الآن للاستمرار في القراءة والحصول على حق الوصول إلى الأرشيف الكامل.

Continue reading